Wybór kontrahenta powinien być podyktowany nie tylko jakością dostarczanych usług, doświadczeniem na rynku i ceną. Nie mniej ważna jest finansowa wiarygodność. Jak sprawdzić, czy firma, z którą chcesz rozpocząć współpracę, ma długi?
Nawiązaniu współpracy z nowym kontrahentem zawsze towarzyszy ryzyko. Podpisanie umowy z nierzetelnym finansowo podmiotem może skutecznie zatrząść stabilnością twojej firmy, spowodować zatory płatnicze, a w skrajnych przypadkach, nawet bankructwo. Nieodzownym elementem nawiązywania biznesowych relacji powinna być więc weryfikacja wiarygodności płatniczej klientów.
Najważniejszą korzyścią wynikającą z prześwietlenia potencjalnego klienta jest zmniejszenie ryzyka towarzyszącego transakcji. Jeśli w wyniku weryfikacji okaże się, że firma ma długi, będziesz mógł w porę zareagować - zmienić zapisy umowy, poprosić o płatność z góry czy zrezygnować ze współpracy. Unikniesz także dodatkowych kosztów związanych z windykacją. Sprawdzając wiarygodność płatniczą partnera biznesowego, ustrzeżesz swoją firmą przed przykrymi, długofalowymi konsekwencjami, frustracją i potężną dawką stresu.
Aby zweryfikować wiarygodność finansową firmy, możesz przeanalizować informacje znalezione w internecie - na portalach społecznościowych, forach dyskusyjnych czy branżowych grupach. Nie jest to jednak metoda szczególnie skuteczna. Biorąc pod uwagę fakt, że opinie na internetowym forum może dziś napisać każdy, wiarygodność takich danych pozostawia wiele do życzenia. Jeśli zależy ci na tym, aby pozyskać nie tylko rzetelne, ale również precyzyjne dane, zajrzyj do Rejestru Dłużników BIG, prowadzonego przez BIG InfoMonitor.
BIG InfoMonitor jest jednym z kilku działających w Polsce Biur Informacji Gospodarczej. Podstawą prawną jego funkcjonowania jest Ustawa z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych. BIG InfoMonitor przyjmuje, przechowuje i udostępnia informacje gospodarcze o zaległym zadłużeniu osób i firm. W odróżnieniu od innych BIG-ów gromadzi także informacje pozytywne oraz otwiera dostęp do części danych zgromadzonych przez Biuro Informacji Kredytowej i Związek Banków Polskich.
Chcesz sprawdzić, w jakiej kondycji płatniczej jest kontrahent, z którym planujesz nawiązać współpracę? Wśród innych działań wygeneruj także raport BIG o tym przedsiębiorcy. Cały proces z powodzeniem zrealizujesz przez internet, bez wychodzenia z domu, wygodnie i komfortowo. Od czego zacząć?
Wygenerowanie raportu BIG jest szybkie i nieskomplikowane.
Zanim zaczniesz, przygotuj dane identyfikacyjne firmy, którą chcesz prześwietlić:
Jeśli dysponujesz jedynie nazwą przedsiębiorstwa, pozostałe dane identyfikacyjne z powodzeniem znajdziesz w internecie.
Zanim wygenerujesz raport, zarejestruj się na stronie big.pl, a następnie zweryfikuj swoją tożsamość. Taka procedura zapewnia bezpieczeństwo zarówno tobie, jak i BIG-owi. Eliminuje ryzyko oszustw i nadużyć, polegających na posługiwaniu się kradzionymi danymi osobowymi.
Aby potwierdzić swoje dane, konieczne będzie dostarczenie skanu dokumentu potwierdzającego tożsamość z zaczernioną częścią danych (jeśli jesteś konsumentem) lub dokumentów rejestrowych firmy (jeśli chcesz sprawdzić kontrahenta jako przedsiębiorca). W przypadku firmy będzie potrzebny też skan lub zdjęcie dowodu osobistego lub paszportu osoby, która reprezentuje firmę. O pozytywnym wyniku weryfikacji BIG poinformuje cię e-mailem. Od tej chwili będziesz mógł swobodnie korzystać z konta, generować raporty i monitorować kontrahentów.
Ważne: pamiętaj, że weryfikacji konta musisz dokonać tylko raz, po rejestracji. Jeśli będziesz potrzebował kolejnych raportów, wygenerujesz je w ciągu kilku sekund.
Aby otrzymać raport:
Po zaksięgowaniu środków, raport znajdzie się na twoim koncie.
Raport BIG o przedsiębiorcy zawiera pozytywne i negatywne informacje gospodarcze wraz ze szczegółowymi danymi dotyczącymi każdej z nich.
Analizując treść raportu, dowiesz się m.in.:
Ważne: jeśli przedsiębiorca, którego chcesz sprawdzić, udzielił ci stosownej zgody, w raporcie o przedsiębiorcy możesz znaleźć także dane pozyskane z baz Biura Informacji Kredytowej i Związku Banków Polskich (te informacje można uzyskać jedynie w ramach stałej współpracy abonamentowej z BIG InfoMonitor).
Sprawdzenie kontrahenta w bazie BIG jest przejawem troski o swój biznes, dojrzałości i odpowiedzialności. Biorąc pod uwagę precyzję, rzetelność i dużą dostępność tego narzędzia warto uczynić je nieodzownym elementem badania ryzyka w firmie.
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej
Informacja o Administratorze danych, celu przetwarzania oraz przysługujących Państwu prawach. więcej...
Napisz do nas msp@big.pl
Zadzwoń (22) 486 56 91 pn-pt: 8:30 - 16:30