Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana

Klauzula informacyjna BIG InfoMonitor

Monitorowanie kontrahentów, czyli jak uniknąć opóźnień płatniczych ze strony lojalnych klientów? Case study

Oceń artykuł:
4/5

2020-10-12

Wyzwanie

Zatory płatnicze to zmora wielu przedsiębiorców. Jak wynika z badania Skaner MŚP, przeprowadzonego przez Instytut Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research na zlecenie BIG InfoMonitor, wśród mikro-, małych i średnich firm, na opóźnienia płatności najbardziej narażona jest branża handlowa oraz firmy mające ponad 50 kontrahentów. Co ważne, aż 47,8% przedsiębiorców zadeklarowało, że podmiotami, które najczęściej opóźniają zapłatę, są ich stali klienci, z którymi współpracują dłużej niż trzy lata. Dłuższa relacja biznesowa przekłada się więc na… mniejszą lojalność płatniczą. W przypadku firm handlowych aż 60% partnerów biznesowych, którzy nie regulują płatności na czas, współpracuje z przedstawicielem z tej branży od co najmniej trzech lat. W usługach i produkcji taki staż współpracy ma około 40 procent niesolidnych płatników. Jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy? Coraz więcej przedsiębiorców, którzy planują rozpoczęcie współpracy z nowymi klientami, weryfikuje ich dane w rejestrach BIG. Choć takie działanie jest przejawem odpowiedzialności i dojrzałego podejścia do biznesu, nie może wyeliminować problemów płatniczych na dalszym etapie współpracy. Zwłaszcza jeśli przez wiele lat kontrahenci zdążyli zbudować dobrą relację biznesową, zaufanie i zażyłość. To właśnie one sprawiają, że odbiorcy coraz śmielej przekraczają granice, a opóźnienia w płatnościach traktują niczym standard.

Przecież tak długo się znamy. Zawsze regulowałem płatności, tym razem też to zrobię. To nic, że zapłacę 40 dni po terminie. Mam przejściowe problemy finansowe. Przecież wiesz, że jestem uczciwy. Jak tylko będę mógł, ureguluję płatność — tłumaczą się przedsiębiorcy.

Choć opóźnione płatności trafiają zazwyczaj na konta przedsiębiorców, trwające kilkadziesiąt dni poślizgi mogą mieć dramatyczne konsekwencje. Brak przelewu nie zwalnia przecież z obowiązku regulowania własnych zobowiązań finansowych — w stosunku do kontrahentów, pracowników i organów podatkowych. Regularne zatory mogą skutkować potężnym osłabieniem płynności finansowej, utratą zaufania w oczach klientów i współpracowników, a nawet bankructwem.

Rozwiązanie

Skutecznym sposobem, który pozwala zmniejszyć ryzyko opóźnionych płatności, zwłaszcza ze strony stałych klientów, jest usługa monitorowania oferowana przez BIG InfoMonitor. Na czym polega? Jeśli zdecydujesz się monitorować swoich kontrahentów firmowych, dowiesz się o wszystkich zmianach w rejestrze, które dotyczą wskazanego podmiotu. W ramach usługi dostaniesz powiadomienie e-mail za każdym razem gdy: wierzyciel wpisze dane Twojego klienta do rejestru BIG lub zaktualizuje informacje gospodarcze na jego temat (np. zmieni wartość zadłużenia lub usunie jego dane z bazy); inny podmiot pobierze raport na temat monitorowanego kontrahenta.

W zależności od potrzeb i specyfiki działalności możesz skorzystać jedynie z monitorowania (koszt monitorowania 1 kontrahenta miesięcznie to tylko 1,5 zł netto) lub wybrać abonament dający dopasowaną do Twoich potrzeb liczbę firm, które możesz objąć monitorowaniem. Oprócz tego w ramach większości abonamentów możesz również korzystać z innych usług, pozwalających na skuteczne zarządzanie ryzykiem kontrahentów w Twojej firmie.

Jeśli dane Twojego klienta znajdą się w rejestrze, będziesz mógł zareagować maksymalnie szybko, wstrzymując dostawę kolejnej partii towaru, żądając zaliczki lub zapłaty z góry czy wycofując się z transakcji. W ten sposób już na starcie zminimalizujesz ryzyko strat finansowych, utraty płynności finansowej i idących za nimi długofalowych konsekwencji. Usługa monitorowania zapewni Ci także możliwość obserwowania konkurencji i pozostanie na bieżąco z sytuacją finansową w branży.

Aby z skorzystać z usługi w ramach pre-paid, musisz jedynie założyć konto w Systemie BIG.pl i potwierdzić swoje dane, wysyłając skany (lub papierowe kopie) dokumentów rejestrowych firmy i swojego dokumentu tożsamości. Po weryfikacji dokumentów przez BIG dostaniesz mailem potwierdzenie rejestracji. Aby rozpocząć korzystanie z usługi, zaloguj się na swoje konto BIG, wpisz NIP firmy, którą chcesz monitorować, wprowadź nazwę firmy i wybierz jej formę prawną. Jeśli chcesz korzystać z monitorowania oraz innych usług BIG InfoMonitor lepszym wyborem będzie jeden z pakietów usług abonamentowych. Aby z niego skorzystać, wypełnij formularz kontaktowy, a nasz doradca oddzwoni i pomoże dobrać usługi do Twoich potrzeb. O każdej zmianie w statusie monitorowania BIG poinformuje Cię e-mailem wysłanym na wskazany w procesie rejestracji e-mail.

Masz pytania?
Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Ta strona korzysta z zabezpieczenia reCAPTCHA i Google Prywatność - Warunki.

Informacja o Administratorze danych, celu przetwarzania oraz przysługujących Państwu prawach. więcej...

Napisz do nas msp@big.pl

Zadzwoń (22) 486 56 91 pn-pt: 8:30 - 16:30

Oferta specjalna!

Rabat20% na 20-lecie BIG InfoMonitor*

GRATIS Certyfikat Wiarygodności

* Oferta rabatowa skierowana jest do nowych klientów

Sprawdź szczegóły