Wakacje to czas urlopów i wzmożonych wyjazdów. W tym okresie wielu z nas decyduje się na wyjazd za granicę. Niestety, jak pokazuje doświadczenie, nie zawsze możemy liczyć na solidność biura podróży i zdarza się, że spotykają nas mało przyjemne przygody wakacyjne spowodowane kłopotami finansowymi biura podróży (tour operatora).
- Niska cena, chociaż może zwiększać liczbę osób korzystających z usług biura podróży, wcale nie oznacza zwiększenia zysków tour-operatora. Biura, które walczą z konkurencją, zbytnio obniżając ceny mogą popaść w kłopoty finansowe i stać się niewypłacalne, a przez to niewiarygodne - mówi Sławomir Grzelczak, Prezes Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie BIG InfoMonitor, blisko połowa (49%) przedsiębiorców w branży turystycznej jest zdania, że nieterminowe regulowanie płatności to poważny problemem lub bardzo poważna przeszkoda w prowadzeniu działalności gospodarczej. Co więcej, aż 79% badanych stwierdziło, że w branży turystycznej występują problemy z terminowym regulowaniem należności. W kontekście tych danych, tym ważniejsze jest sprawdzanie wiarygodności płatniczej kontrahentów przed podjęciem z nimi współpracy. Można tego dokonać pobierając na stronie www.BIG, Raport o Przedsiębiorcy.
Dokument zawiera informacje, czy firma figuruje w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor, na jaką kwotę zalega oraz przez kogo została dopisana. Raport można pobrać na trzy sposoby:
- Jeśli biuro podróży figuruje w Rejestrze Dłużników BIG, to jest to wyraźny sygnał ostrzegawczy. Oznacza to, że tour-operator nie wywiązuje się z zobowiązań wobec swoich kontrahentów oraz, że może mieć problemy z płynnością finansową. - podsumowuje Sławomir Grzelczak..
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej
Informacja o Administratorze danych, celu przetwarzania oraz przysługujących Państwu prawach. więcej...
Napisz do nas msp@big.pl
Zadzwoń (22) 486 56 91 pn-pt: 8:30 - 16:30